Přeskočit na obsah

Menu
Zpět na Sociální sítě

Začínáme

Facebook je sociální síť, na které najdeme skoro každého. Přečtěte si, jak snadno vytvořit profil vašemu salonu, jaký obsah tvořit a jak se věnovat vašim klientům.

Facebook můžeme doporučit hlavně salónům, protože v současné době slouží jako alternativa webových stránek. Pokud se někdo rozhoduje, zda váš salon vyzkouší, určitě se podívá na váš facebookový profil, vaše příspěvky a komentáře ostatních zákazníků.  

Facebook je vhodný k budování komunity. Díky messengeru můžete navíc přímo komunikovat se svými zákazníky a být jim k dispozici v případě otázek.

Proč Facebook?

Je fajn být na Facebooku?

Nejpoužívanější sociální síť (v České republice má facebookový účet každý druhý), která umožňuje svým uživatelům publikovat, lajkovat, komentovat a sdílet příspěvky. Je to prostor, ve kterém můžete zasáhnout největší počet vašich (i potenciálních) zákazníků.

A proč ho používat? Jednoduše proto, že to dělá každý a každý tam taky je.

Jak vytvořit stránku vašemu salonu?

Krok za krokem k vytvoření profilu

Vyberte si osobní účet, na kterém stránku vytvoříte (osobní účet nebude nikde vidět, ale bez něj si stránku nezřídíte). Později můžete do správců stránky přidat kohokoliv, kdo se vám bude o sociální sítě starat nebo vám s nimi pomáhat.

Po přihlášení na váš účet klikněte na položku Vytvořit stránku”.

Klikněte na Místní firma nebo místo”.

Vyberte si kategorii Krása" a vyplňte adresu vašeho salonu.

Nahrajte profilový obrázek a také úvodní obrázek, který se bude zobrazovat po příchodu na váš profil. Jako obrázek je nejvhodnější použít logo vašeho salonu. Doporučená velikost profilového obrázku je 180×180 px, může být samozřejmě větší, ale dodržujte čtvercový formát. Doporučená velikost úvodního obrázku je 828×315 px.

Vyplňte “o nás” - sem patří historie salonu, otevírací hodiny, služby, které nabízíte a speciality, na které se můžou vaši zákazníci těšit.

Nahrajte na stránku fotky vašeho salonu, nových účesů, které u vás vznikly, fotky vašich kadeřníků. Nebojte se pochlubit tím, co máte na svém salonu nejraději.

Dejte lajk stránce Paul Mitchell CZ/SK

Budujte vztah se svými klienty

Buďte jim každodenní inspirací

Pamatujte si, že zeď na vašem Facebooku funguje jako výkladní skříň vašeho salonu a zároveň oslovuje vaše stávající i budoucí klienty. Zapojte je do vašich konverzací!

Pokládejte jim otázky, ptejte se na jejich názory a nebojte se prvních neúspěchů. Budování vztahu je běh na dlouhou trať.

Jaký obsah sdílet?

Tvoření vlastního obsahu není vůbec těžké!

  • Fotky z přeměn zákaznic, před a po.
  • Fotky vašich stylistů a krátké informace o nich (nebojte se jednou za čas opakovat!).
  • Otvíráky konverzací! Příklad? "Čí vlasy se vám líbily na Oskarech?"
  • Novinky ze salonu - ocenění, akce, zprávy z tisku. 
  • Otevíráte velmi brzy nebo pracujete do pozdního večera? Dejte o tom vašim klientům vědět! Stejně jako o speciální otevírací době kolem svátků.
  • Prom akce a slevy, akce přímo v salonu.
  • Inspirace.
  • Nebojte se být lidští, nehrajte si na roboty.
  • Zároveň si ale dejte pozor na kvalitu svých fotek - máte dobrý foťák (i kdyby jen v telefonu)? Co máte na pozadí fotek? Nebo třeba zrovna barvená hlava nevypadá moc lákavě.

 

Tipy a triky pro ještě lepší obsah

Buďte osobní

Vaše stránka nemusí být nudná, sterilní, čistě obchodní záležitost. Dejte do ní srdce!

Vezměte v potaz svou úvodní fotku

Ukažte na ní, co je na vás nejlepší! Použijte obrázek, aby zobrazil vaši značku.

Vyplňte sekci „o vás”

Tyto informace vypovídají o vašem salonu a bývají první věcí, kterou si zákazníci přečtou.

MYSLETE NA VŠECHNO

Dejte každému příspěvku nějaký význam

Rozhodněte se, zda chcete, aby se lidem příspěvek líbil, aby ho sdíleli nebo komentovali – ale vyberte si vždy jen jeden cíl!

Udržujte příspěvky krátké.

Příspěvky, které mají do 70 znaků, jsou o 25 % úspěšnější než ty dlouhé.

Dejte svým příspěvkům prostor

Není třeba publikovat několikrát za den, pokud nemáte o čem. Pokud ale máte, udělejte mezi příspěvky několikahodinovou mezeru.

Využívejte „přehledy stránky”

Každá stránka má své unikátní publikum. Každé reaguje na něco jiného. Nebojte se a zkoušejte – které obrázky mají větší úspěch – produkty, váš salon, ukázky vaší práce? Která hodina je nejvhodnější pro publikování? Výsledky aktivity u jednotlivých příspěvků najdete právě v „přehledech stránky”.

FACEBOOK JE ZÁBAVA

Experimentujte!

Pokud se sníží zapojení vašich fanoušků vyzkoušejte nový obsah nebo nový čas publikování.

Odměňujte své fanoušky!

Vytvářejte obsah, který bude k dispozici jen vašim fanouškům!

Zvyšujte zapojení

Lidé obecně více reagují na tyto příspěvky:

Obrázky a videa. Světlé, barevné obrázky a videa zvyšují počet zapojených fanoušků až o 40 %.

Nabídky a slevy – podpořte svoje podnikání tím, že akce nabízené v salonu zveřejníte na Facebooku. Nebo nabídněte exkluzivní slevu jen vašim fanouškům

Otázky. Pokládání otázek vyzývá k odpovědím. Když se ptáte na nápady, návrhy nebo zpětnou vazbu, ujistěte se, že odpovíte, aby lidé věděli, že nasloucháte.

NEBOJTE SE NEGATIVNÍCH KOMENTÁŘŮ

Negativní komentáře

Nikdy negativní komentář nemažte, pokud není vysloveně vulgární. I pro další zákazníky, kteří navštíví vaše stránky, má daleko větší hodnotu, když uvidí, že dokážete konstruktivně odpovědět a řešit s klienty jejich problémy. A pokud se s rozzlobenou klientkou dokážete domluvit, získáte opravdu loajální zákaznici.  

Close